abril 21, 2011

PASTA DE PANADES PER A CELÍACS

Apa, segons les vostres peticions, us passo aquesta recepta i els llocs on podreu trobar els ingredients “estranys”. També aprofito per agrair a na Maria, una gran cuinera amateur, que ens hagi facilitat aquesta recepta.
Na Maria m’explicà que la pasta no té la textura ni el gust de les tradicionals i l’elaboració és una mica laboriosa però que, així i tot, i amb paraules seves, “la il·lusió de menjar-les pot més que la peresa de fer-les”.
Us penjo també una fotografia amb el resultat final per a que vegeu la mengera que fan (imatge facilitada per na Maria)
“Farina”:

150 g farina de maís (MAIZENA)
150 g mandioca o tapioca en farina
150 g de llet descremada en pols
1 cs de goma xantana

Mesclau aquests ingredients i els emprareu com a “farina”.

“Xicle” de farina de mandioca o tapioca:

4 cs farina de mandioca o tapioca.
150 ml aigua

Mesclau-ho en fred i posau-ho al foc fins que es formi un xicle transparent i es desferri del cul de l’olla.

Elaboració:

2 ous
100 g “farina”
4 cs oli d’oliva verge (o el seu pes de saïm)
“Xicle”, a temperatura ambient (que no refredi massa perquè després serà difícil de mesclar amb els altres ingredients)
1 pessic de sal

Mesclau la recepta amb les mans i, si us queda líquida, afegiu-hi més “farina”.

Aclariments:

La mandioca o tapioca són el mateix. També us serviran les perles de tapioca que s’empren per a menjar amb brou com si fos sopa, el que passa és que les haurem de triturar i per a tan poca quantitat us serà difícil.
Trobareu la farina de mandioca a  un Colmado Latino de Palma o potser a Carrefour, a la zona de menges internacionals.
La Goma Xantana la trobareu, per exemple, a Representacions Llull (Palma), i potser també al club del gourmet del Corte Inglés.
RECEPTES
Share: / / /

3 thoughts on “PASTA DE PANADES PER A CELÍACS

  1. Anonymous dice:

    Grácies per tot Joan!!! Ja et dire que tal han sortit…………

  2. Maria Homar dice:

    Aninau-vos a fer-les, que són ben bones!

    Que cap celíac quedi sense panades aquestes festes.

    Una abraçada.

  3. Maria dice:

    Per a qui s’animi a fer aquesta pasta, cal aclarir que més que de farina de mandioca, tapioca o iuca, s’ha de parlar de midó agre de iuca. El midó és molt més fi, parescut a la Maizena, que també és midó, en aquest cas, de maís.

    Esper que us serveixi l’aclariment.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *