Per bé o per mal, m’han fet qualque entrevista sobre gastronomia per esser publicada a diferents mitjans, entre ells els diaris LOCALS i sí que és veritat, en el meu cas, que ocasionalment l’escrit pel periodista en particular no m’ha acabat d’agradar, sigui perquè no m’he explicat bé, perquè no m’ha entès bé o simplement perquè a l’hora de resumir l’entrevista s’empren sinònims que embullen una mica el que he volgut transmetre.
Tot això que us conto neix per a explicar-vos que fa un parell de setmanes vaig llegir una entrevista al diari Última Hora, a un dels grans cuiners de Mallorca, un XEF (en majúscules) francès que cuina devers… Bé, el cas fou que l’entrevista em semblà molt bé, a no ser per una afirmació seva referent al be mallorquí, el qual li sembla que no té prou qualitat.
Curiosament aquest passat diumenge dia 28, al dominical de l’Última Hora es féu un reportatge promocionant (com ha d’ésser) el be mallorquí.
Arribats aquí se’m plantegen dues qüestions:
1. XEF, vostè que fa anys que treballa i és reconegut a Mallorca, segur que volgué dir el que s’escriví a un diari LOCAL en relació al be mallorquí, qui també és LOCAL? (Jo no ho crec)
2. Última Hora, no sé com es gestiona un diari, però segurament hi ha un «coordinador» pel qual passen totes les notícies abans de publicar-se, i no estaria de més seguir un criteri, en aquest cas, proLOCAL!
En definitiva, o promocionem la terra i el que ens dóna o a seguir pagant «benestar» de laboratori.
![]() |
Ovella roja |
PS: Tot això és símplement una reflexió innocent sense ànim d’ofendre ningú.